Monday 19 September 2011

Macam-macam

Posted by Nia at 23:14
Baru saja balik semalam, singgah sat kat umah abg ipar kat Ipoh
terus Enchik Zara menghala ke KL untuk menghadiri kelasnya
sementara saya di McD lepak kat sana...

At last sampai umah pun dah dekat pukul 12 tgh malam
kemas-kemas baju sikit, campak baju yang tak basuh lagi tu dalam washing machine
makan ubat - jangan di lupa...
dan terus tidur...

hari ni...
saya di lab, cuba untuk meneruskan perjuangan
tapi masih lagi tidak dapat mengeluarkan idea yang bernas
mesti la gara-gara lama bercuti - otak pun bercuti
sebenarnya, idea dah ada - cuma bagaimana caranya untuk menyalurkan idea tersebut - hangkang
last2, saya tulis semua idea tu dalam buku coretan saya
dengan harapan lepas ni saya punya semangat waja untuk menyambung tulisan yang tergendala

oleh kerana kebuntuan di tahap maksima tadi,
saya menonton cerita Magika...
ok la, boleh la juga saya release tension
ada la juga gelak-gelak yang membuatkan hati saya gembira sedikit

satu lagi kerisauan yang ada di kepala saya ini,
saya teringin untuk menurunkan berat badan
tapi kalau nak dicalculate di timbang berat etc
makanan yang saya makan sepanjang berhari raya ni memang boleh tahan
apa lagi bila balik ke kg Enchik Zara
daging je yang dihidang di setiap kenduri
amboi, bertambahlah lelemak tepu saya kalau begini...

Oleh itu,
petang ni Enchik Zara mengajak saya untuk mengusha lagi thread mill buat sekian kalinya
rasanya saya memang kena ada benda ni di rumah
ya la, kalau siang duduk saja kerja saya - kena menulis dan membaca kan
malam pula, pas makan malam berehat pula...
bila masanya la nak bersenam
at least bila dah ada thread mill ni semangat la sikit
jangan nak hangat-hangat tahi ayam sudah...

ok la kawan kawan sekalian - saya kena sambung balik kerja saya ini....teruskan perjuangan - GAMBATTE!!!!

Update: thread mill dah order, insyaAllah Isnin ni baru dapat
kebetulan kat kedai tu ada electronic machine utk cek bml
so saya dan Enchik Zara pun mengetest laa...
keputusannya; BML saya 25 - dah masuk overweight
BML Encik Zara - 33 - dah obese phase 1

so ikut result saya kena kurangkan 9 kg untuk capai berat ideal 51kg...
huhuhu...
kena teruskan usaha...moga tidak hangat-hangat tahi ayam la..
saya pun risau sebab cara pemakanan saya ni, saya cepat lapar
padahal baru saja makan tu...
agak-agak saya tembolok saya ni dah membesar dengan jayanya...
nak nak lagi dah lepas raya ni...

Teruskan perjuangan!!!
GAMBATTE!!!

2 comments:

sweet tooth on 21 September 2011 at 07:33 said...

good luck nia! My experience, bila dah beli alat2 senaman (cth tali skipping) boleh kira berapa kali saya guna...jangan jadi cam saya tau!
;-)

Nia on 21 September 2011 at 20:39 said...

thanks...ni salah satu usaha saya nak kurangkan berat badan...memandangkan berat saya sekarang dah masuk overweight...huhuhu...

 

Waiting for our 'fruit of love' Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting