Saturday 3 September 2011

Maajun

Posted by Nia at 21:13
Saya masih lagi belum keluar period
ibu menyuruh saya memakan maajun untuk memanaskan badan selain untuk regular period... 
hari ini sudah hari ke 15, saya perlu memakan sehingga hari ke 21...
erm...saya makan sajalah...tak tau lah berkesan atau tidak...badan saya ni kebal dengan ubat...
huhuhu...

saya masih mengamalkan makan shaklee...
hingga sekarang masih belum tanda tanda period...

tadi berborak dengan ibu pasal tersalah cakap...
ibu kata kadang-kadang kita pernah tersalah cakap dan Allah perkenankan pula doa tu...
contoh masa mula-mula kahwin 'relax la dulu sementara baru kahwin ni' 
tu pun sudah dikatakan salah cakap....
jadi Allah angkat kata-kata itu sebagai doa...benarkah???
erm...saya risau juga kalau saya ada tersalah cakap apa-apa...
Semoga Allah kurniakan kami zuriat yang soleh dan solehah, Amin

-------------------------------------

Doa nabi Zakaria bagi memperoleh zuriat dan menghadapi kehidupan dalam kesabaran.

وَزَكَرِيَّا إِذْ نَادَىٰ رَبَّهُ رَبِّ لَا تَذَرْنِي فَرْدًا وَأَنتَ خَيْرُ الْوَارِثِينَ
Dan (sebutkanlah peristiwa) Nabi Zakaria, ketika dia merayu kepada Tuhannya dengan berkata: 
Wahai Tuhanku! Janganlah Engkau biarkan daku seorang diri (dengan tidak meninggalkan zuriat) 
dan Engkaulah jua sebaik-baik yang mewarisi. (surah al-anbiya, ayat 89)

هُنَالِكَ دَعَا زَكَرِيَّا رَبَّهُ ۖ قَالَ رَبِّ هَبْ لِي مِن لَّدُنكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً ۖ إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعَاءِ
Ketika itu Nabi Zakaria berdoa kepada Tuhannya, katanya: 
Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik; 
sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) doa permohonan. 
(surah ali-imran, ayat 38)

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
Wahai orang-orang yang beriman! 
Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan) dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan) 
dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) 
serta bertakwalah kamu kepada Allah supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan) 
(surah ali-imran, ayat 200) 

0 comments:

 

Waiting for our 'fruit of love' Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting