Friday 17 February 2012

Usaha belum berakhir

Posted by Nia at 18:33
Nampaknya usaha saya untuk cycle ni masih lagi belum berakhir. Hari ini sudah CD34, namun ovulation masih tidak menjengukkan dirinya. Pemalu sangat pula telur-telur ini untuk matang. Kenapakah wahai telur? Marilah berjumpa dengan hero-heromu yang telah siap menantimu...Hahah, siap bermonolog pula dengan telur-telur...

Carta yang sungguh pelik...langsung tak ada tanda-tanda suhu menaik...Entahla...Lepas ni nak kena keluarkan period kena makan ape ek...kali ni nak period biarlah secara natural, mungkin saya kena makan benda panas kut? Baru restart lagi makan clomid. Lepas tu, nak kena teruskan supplement yang dah ada di rumah. Bidadari pun tak buka lagi, serbuk kurma dan madu...Cepatlah kau menjelma wahai period...

Penghujung bulan 3 ni InsyaAllah saya dan suami akan menjalani umrah...Jadi, kalau boleh saya nak elakkan period keluar kat sana. Saya pun masih lagi 50-50 untuk mendapatkan suntikan stop period tu...Saya masih lagi menunggu untuk cycle seterusnya...Ya Allah bantulah hambaMu ini membuat keputusan yang tepat.

7 comments:

Unknown on 18 February 2012 at 00:54 said...

bagus nyer..muda2 dah gi umrah...
Per2 pun niat tu..kalo da duit byk tp niat x da..mmg tak kesana la jawab nye...Syukur..syukur...

eimma's on 18 February 2012 at 04:58 said...

Alhamdulillah..diberi reki oleh Allah utk mengerjakan umrah..b

CIK PUAN TIPAH on 19 February 2012 at 17:05 said...

Nia,
skrg saya baru faham apa yang awak bagitau dalam email.
Saya mmg tak buat BBT..tapi saya rasa adalah lebih baik doc buat tvs..dgn itu lebih mudah utk tahu sama ada ovari kita respond pada ubat kesuburan.

Harap nia bersabar yek..

Nia on 19 February 2012 at 17:21 said...

Umaira + umar dan eimma: Alhamdulillah, semoga segalanya dipermudahkan :)betul tu, kalau niat dah ada, mesti akan ada jalan tu...

cik puan tipah: oo ye ke...dari cycle ni saya dapat tau yang agaknya clomid tak cukup untuk bagi saya subur on time, tp dr soh natural selama 2 bulan without tvs...adoi...so cycle seterusnya ni saya kena la tunggu lagi...tipah pun bersabar la ye...insyaAllah ada rezeki tu.

lynna on 21 February 2012 at 04:21 said...

hai nia.. ada 1 ubat boleh tundakan period.. nama ubat tu norcolut norethisterone..

saya pun TTC jg, dlm treatment baru tau ada ubat camni :)

doakan kamu berjaya hamil :)

yannie bunny on 23 February 2012 at 19:31 said...

nia, awk p brapa hb? sy p awal bulan 3. xsempat bertembung la kita ;)

sy pn kna amek ubat tu nnt. sy risau jugak mcm period time kt sana. sy siap tnya dr hamid arshat lg selamat ke x ubat yg sy nk amek tu. yg mcm lynna mention, Norcolut. he saud it's safe. kalu period dia delaykan. kalu pregnant, dia kuatkan kandungan. so sy xrisau nk makan ;)

awk baca kt sini eh
http://hamidarshat6.blogspot.com/2011/12/ubat-norculut.html

Nia on 23 February 2012 at 23:02 said...

lynna: oyeke thanks ya...dr soh inject tapi saya takut la nak bagi effect apa2 kat period ni...

yannie: saya gi akhir bulan 3...memang kita tak dapat bertembung pun, awak gi awal kan...:)kat sana la peluang kita utk betul2 meminta dariNya.

Nanti nak search lak cemana dan bila boleh start makan norculut ni, thanks so much ya...

 

Waiting for our 'fruit of love' Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting