Tuesday 4 October 2011

Family datang ke KL

Posted by Nia at 20:04
Lately saya sangat busy sampai tidak punya masa untuk mencoretkan sesuatu di sini.  Family saya datang ke KL sejak Jumaat lepas sampailah semalam. Sebenarnya saya beli tiket ni sudah lama, sejak tahun lepas dan harga masa tu RM0, so kena bayar cuma RM240 pergi balik untuk 3 orang. Murah kan...Tapi tu la semalam, actually flight diorang pukul 8mlm, then delay kul 9mlm pula. Then pukul 9 tu called saya lagi, delay lagi sampai kul 10mlm. Aduh...sabar sajalah, padahal saya tak pernah lagi kena flight delay sebegini...So, kalau flight bertolak pukul 10mlm, so kena sampai KL pukul 12.30am la kan (perjalanan ambil masa 2 jam setengah), saya yang sampai LCCT sejak pukul 12 sampai ke pukul 12.30am, diorang masih belum sampai. Dah la kat monitor board tu kata flight diorang delay, sampai la pukul 1am saya dah tak tahan lagi risau, terus saya pegi kaunter pertanyaan.

Saya: Cik, nak tanya flight .... dari KK ke KL kenapa delay ye?
Minah AirAsia: Ok. Delay sebab cuaca tak elok. Jadi pilot pun kena bawa slow saja, bahaya kan...
Saya: Ye ke....kalau flight diorang bertolak kul 10 then sampai pukul 12.30 la kan...Ni dah kul 1pagi ni...
Minah AirAsia: Jap saya call dulu ya.. (Call kawan dia tanya pasal flight tu) Oh, setakat ni kita tak dapat apa-apa berita lagi dari flight tu, expected diorang akan landing pada pukul 2.30am.
Saya: Ha? Flight kul 10 then sampai kul 2.30? Kenapa sampai 4 jam kat atas tu?
Minah AirAsia: Tau tak sekarang cuaca tak berapa elok? Kalau awak ada dengar berita kan ada ribut teruk kat Filipina? Sampai mat salleh pun sanggup batalkan flight diorang sebab cuaca tak elok ni
Saya: (Saya dah nervous dengar) Betul ke? Saya risau sebab orang yang nak datang ni bukannya sihat sangat (ibu ada sakit jantung) Kang dia panik...(terus saya membayangkan yang bukan-bukan). Boleh tak tolong call AirAsia Sabah tanya diorang flight terbang pukul berapa. Kut la diorang delay ke?
Minah AirAsia: Tak dapat la, tapi kalau awak ada kawan-kawan yang kerja Air Asia boleh tak try contact diorang. Ni dah ramai dah orang duk tanya pasal flight delay ni sampai tak larat dah entertain dah...(eh eh...bukan ke ni kerja engkau?)
Saya: (Bengong ape minah ni soh tepon kawan2 pula..Saya tak larat nak sound minah tu dah seba dah pikir macam-macam, then saya blah je terus)

Sepanjang perjalanan saya ke kereta sayaair mata dah bercucuran...Husband try bagi relax, mungkin tak ada apa-apa kut kan. Apa taknya, ibu saya tu pantang dengar orang bersuara kuat dari biasa pun dah dada dia berdebar-debar, apa lagi kalau flight tu bergoyang ke, takut dia tak boleh tahan etc...Sekali, adik saya di Sabah called, bagitau message yang dia bagi kat adik saya yang ikut sekali tu dah accepted, meaning diorang dah sampai dan dah on handphone. Saya lega sikit, then try to called them so many times, at the end ayah angkat phone dan bagitau diorang dah sampai. Saya kesat2 air mata yang berhamburan tadi...adui...buang air mata saja la...hihihi...Tapi serius saya bengang sungguh dengan minah tu...

Ok tukar cerita pula...oleh kerana busy entertain family, jadi laptop kesayangan saya ini terus membisu di dalam beg...hahaha..tidak buat kerja langsung.Apa tidaknya, pagi berborak-borak dulu, tengahari keluar sampai ke malam. Actually oleh kerana adik saya akan melangsungkan perkahwinannya pada November akan datang, so family saya pun ambil kesempatan ini untuk bershopping di sini. So, pada Sabtu dan Ahad, Jalan TAR telah menjadi destinasi kami untuk bershopping. Beli barangan door gift, cadar etc. Penat yang amat. Yang tak tahan tu tuala pun ibu beli juga tu, aduh macam la di Sabah tiada tuala...Memberatkan luggage saja sampai kenalah tambah luggage - kena lagi RM45 sebab beli di kaunter.

Sempat lagi tu ajak ibu ke IKEA jalan-jalan. Ibu excited tengok certain barang-barang murah, sampai terfikir-fikir nak mengangkut balik Sabah. Yela, di Sabah kan mana ada gudang semacam ini, siap bantu kita bagi idea macammana nak menyusun atur rumah segala kelengkapan rumah juga ada di situ. Tapi, beberapa lama ibu dah boleh control herself, so bolehlah beli benda-benda kecil dan ringan saja, karang naya je mengangkut dan menambah luggage yang sudahlah semuanya kena beli...

Diorang dah balik, rasa sedih pula sebab kejap je diorang bercuti. Tu pun bukan bercuti tapi masa penuh dengan bershopping. Saya pun tak sempat masak di rumah sebab masa penuh terisi, balik pun malam n makan di luar saja...Tak pe la, maybe next time lagi insyaAllah ada rezeki nanti diorang akan ke sini lagi...

0 comments:

 

Waiting for our 'fruit of love' Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting