Sunday 30 October 2011

Kesian zara saya

Posted by Nia at 10:02
Kesian pada zara saya, apa patut saya buat bila ...
  1. Zara cerita pasal power. Yang kawan-kawannya masing-masing cuba untuk menunjuk kehebatan atau kejantanan dengan ada baby kerana isteri masing-masing berjaya mengandungkan anak mereka.
  2. Kawan-kawan agak yang hubby saya salah pan.ut dan tak reti main. Patutkah saya cilikan mulut mereka? ~X(
  3. Yang dia juga teringin nak baby. Huhu, saya apatah lagi. Dia sedih, saya pun sedih juga.. Selalu dia yang suruh saya bersabar, ni kali ni lain la pula... Saya dahla lemah sikit bila topik ni dibincangkan. :(
Tidak lain tidak bukan, ini saja yang mampu saya ucapkan
"Bersabarlah, insyaAllah tahun depan mesti ada"

    8 comments:

    PhatLady on 30 October 2011 at 19:33 said...

    saya dah melalui pengalaman & cerita2 mcm tu selama 5 thn ++ nih..

    mulut org yg bercakap mmg x larat nak cilikan..beli la berkilo2 cili, still jugak mulut tu "berbau" pedas..

    dah x larat nak meluah perasaan pada sapa2, wlupun incek hubby sekalipun..

    sebabnya, dia wlupun diam x berkata, sebenarnya melalui pengalaman yg sama bila "dicilikan" diri dengan kata2 pedas kawan2 dia..

    perkataan x reti pancut, x reti main, x power or x dashyat mcm dorang tu mmg dah biasa bermain2 kat telinga dia..kesian pun ada, x pasal2 kene tempias.. :'((

    eja on 30 October 2011 at 22:57 said...

    Ya Allah, perkara dalam kain macam tu pun boleh dibuat main2...diaorang memang tak matang langsung!..
    tak percaya pada qada' n qadar Allah ke..apa yang boleh buat, kita jauhkan diri dari orang2 macam tu dan banyakkan bersabar..sesungguhnya Allah bersama-sama orang yang bersabar...

    ~ JD on 31 October 2011 at 04:02 said...

    sedih la. xmo la kaco husben kita macam tuh kan.

    terbyg2 muka en suami. kesian dia. sedey sangat. biar sy sahaja la yg kena. jgn la org usik2 dia. sedih kan. sedih sangat

    Nia on 31 October 2011 at 17:51 said...

    Phatlady: kesian kan suami kita, insan-insan yang 'nak dicilikan' mulut tu sememangnya tidak fikir bahawa hidup ni macam roda je...

    'engkau tak kena, tapi kau masih ada adik, anak lagi kan...Tak mustahil diorang pun kena benda yang kau cakap tu...'

    siti: memang tak matang pun siti, bergurau tapi ganas. Mungkin diorang gila-gila, tapi benda yang sensitif macam tu mana boleh nak dibawa main.

    JD: memang sedih sangat, semoga dia terus dikurniakan kesabaran dalam penantian zuriat.

    JayFarhana on 31 October 2011 at 23:27 said...

    Nia, jgn sedih. kena laser balik orang2 mcm ni. dulu sy pun slalu sedih. tapi kalau asik sedih je kite makin depress. kdg2 kena cili kan balik mulot diorg.
    kalau pasal salah pa.cut je, camtu tutop la hospital pakar, doc pakar semue kena benti keje la. sebab kena betulkan pa.cut je kan? buatpe bayar beratus2 beribu2 utk treatment kalau yg salah itu hanya pa.cut je? bodo la semue gynae ni sebab patutnya ajar asben kita pa.cut dgn betul instead of bagi ubat2 utk makan semua kan? (marah) hehehehe..ada makcik penah advice, konon suroh angkat kaki la lepas main semua. i told them, "laa senang je ke, angkat kaki leh mengandung..penat sy jumpe doctor semua, bodoh jugak doctor tu tak tau dgn angkat kaki je dah boleh mengandung eh?"

    Deeeee on 31 October 2011 at 23:55 said...

    Salam Nia,

    Sabar itu indah.
    Teruskan bersabar, kerana Nia insan terpilih. Jangan terus putus asa dear, Allah ada rahsiaNya.

    Kalau tidak di sini mungkin di sana Allah telah tetapkan yang indah-indah buat Nia. Banyak mengeluh kadang-kadang buat hati kita mati dan tidak bersyukur (maaf kalau kata-kata saya mencuit hati)

    Teruskan berusaha dan berdoa ya dear.

    mahujadiibu on 1 November 2011 at 02:13 said...

    salam nia,

    macam yang hubby saya pernah kena ..ko pan**t salah luba*g kot.sabo jela..sabar kita mmg insan terpilih.tp ada cara kesabarannya kan?:)

    dreamingmummy on 1 November 2011 at 03:33 said...

    sabar lah nia..mulut org mmg camtu, tk sah dilayan, bikin pusing ajer...teruskan usaha dan tabahlah sentiasa,insyaallah akan ada rezeki nia suatu hari nanti

     

    Waiting for our 'fruit of love' Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting