Friday 15 June 2012

Menyirap darah

Posted by Nia at 02:25
Saya baru balik bercuti di kg, tapi kat umah ni takde orang pun, diorang ke Bandung. Hehehe...padahal saya yg belikan tiket diorang tu, tp saya tak tgk pula tarikh tiket saya balik ke sini...So, sorang-sorang la malam ni kat umah sampai ahad, baru diorang balik.

Anak sepupu saya dua orang yg duduk sebelah rumah ni temankan saya. Sorang enam tahun dan sorang lagi 2 tahun. Tiba-tiba soalan si Pia yg berumur 6 tahun tadi membuatkan saya menyirap darah.

Pia: Acik, acik tiada anak lagi?
Saya: Diam, tension betul...pastu saya menggelengkan kepala dengan soalan dia.
Bila melihatkan saya geleng kepala, si Pia ni bertanya lagi dengan nada terkejut 'Ai? Lambat juga...ooo...mungkin sebab acik lambat kawin. Ummi mo beranak sudah lagi...Acik tau baby apa? Baby lelaki'
Pastu, panas la saya.
Saya: 'Biarlah ummi tu beranak sampai 20 orang. Peduli apa. Tiada kerja lain suda tu. Lepas ni Pia pula beranak'. Haha, bertegang mulut dengan budak-budak pula ni.
Pia: confius dengan kata-kata saya.

Lepas tu, saya dah tak ada mood nak layan diorang. Saya suruh diorang balik. Tapi tak nak balik lagi budak-budak ni. Saja je bikin stress la...

Saya rasa, budak ni mendengar mak dan nenek dia bergosip pasal saya la ni. Sebab dengan anak buah yg lain tak ada yg begini, sibuk bertanya macam orang-orang tua je. Cili kang mulut tu padan muka.

6 comments:

Rosmawani♥ on 15 June 2012 at 03:52 said...

Eh bdk2 pun pandai skrg ni.. Harap kak sabar yer.. Rezeki dtg berderet nnt :)

Little world on 15 June 2012 at 09:35 said...

Sabo2---Budak2 mmg gtu----Suka bertanya....Anggap yang +ve....insyaallah REZEKI anak akan tiba nanti....Jangan amik ati ngan budaK2

Unknown on 15 June 2012 at 16:50 said...

Itula saba byk2 ;) insyaAllah lepas ni rezki kita plak nti

Nia on 15 June 2012 at 23:44 said...

ros: budak2 ni memang suka mendengar cerita org2 tua...:)

little world: memang budak ni terlampau cerdik, sampai tak larat nak melayan

afrah.hana: insyaAllah, Amin...moga dipermudahkan

Bouncing and Cherubic on 16 June 2012 at 07:15 said...

amboi budak2..mulut..hm..

JayFarhana on 17 June 2012 at 23:26 said...

memang, sy pun penah kena dgn budak2, mintak maap memang kena tembak balik, eh kalau boleh nak buat budak tu nangis terus. hahahaha.......ok now i know kenapa takdpt anak lagi :P sbb dgn budak2 pun nak ajak gaduh. tapi budak tu ajak gaduh dulu! EH...haha

 

Waiting for our 'fruit of love' Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting