Tuesday 12 June 2012

CD9

Posted by Nia at 19:07
Sudah CD9 saya mendietkan diri. Alhamdulillah, perut dah boleh adapt dengan lapar. Maybe atas bantuan adipex juga kut, sebab saya ni jenis cepat lapar. Sekarang ni terasa seronok je bekerja tanpa makan. Kalau sebelum ni, lapar je makan, selalu pas lunch tu pun saya makan bubur kacang la, keropok lekor la...skg ni saya relax je, lapar-lapar pun makan buah bawa dari rumah. Di samping tu, jimat juga...kalau tak selalu je bagi duit kat cafe bawah tu.

Tapi harus diingat, kena amik heavy breakfast...kalau tak bahaya gak kalau lapar-lapar pun duk makan buah je...lembik la badan camtu...hehe...takat ni saya memang tak minum benda manis lagi. Milo, air laici, sirap bandung dah terkeluar dari senarai pemakanan saya. Kena disiplinkan diri. InsyaAllah...

Ada beberapa kejadian yang berlaku kat diri saya selepas mengamalkan diet. Dua hari selepas jumpa Dr aritu, saya dah start diet. Esoknya, untuk mengisi perut sebelum ke opis, saya minum segelas susu segar. Tengah sibuk memunggah buku-buku yang nak dibawa, tetiba saya termuntah susu...banyak sangat, letih rasanya bila semua isi perut terkeluar. Bila saya bercerita dengan seorang kawan ni, dia bagitau, kalau perut kosong, tak elok minum susu sebab benda tu berasid. Oh, seriously kawan-kawan ttcians, saya tak tau tentang fact ni. Lepas dari tragedi muntah tu, saya dah tak minum susu dah...huhuhu...

Satu lagi, saya dah boleh menahan nafsu makan. Dua hari lepas saya di KL Sentral, menunggu husband datang ambil. Sementara menunggu tu, ternampaklah sebuah lokasi yang berwarna merah dan figuranya sekali - dapat teka tak? McDonalds la...then tak semena-mena saya boleh masuk ke McD tu, ingat nak makan fries pun cukupla. Dua minit agaknya saya berdiri depan kaunter tu, berfikir. At last, saya keluar dari sana...Yeay, berjaya!!!

Emosi? Saya dah ok, boleh relax dan tenang. Emosi sebelum ni adalah emosi period. Semoga sinar itu akan menjelma juga untuk kita semua...Amin...

3 comments:

Sizuka on 12 June 2012 at 21:47 said...

sama la.. cd9 gak harini..

ah_moi `_` on 13 June 2012 at 01:19 said...

betul3x..bile dah biasa kawal appetite mmg tak rasa terujaaaa sgt tgk makanan esp fast food huhu

sweet tooth on 13 June 2012 at 08:56 said...

Nia, buzz kat i sikit ur semangat ni... i really really need to restart my diet... (sigh...) bilo la nk buat nih!

 

Waiting for our 'fruit of love' Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting