Wednesday 24 August 2011

Menyapa kawan lama

Posted by Nia at 04:36
Baru tadi terbuka pintu hati saya untuk membuka facebook dan menyapa kawan saya ni
saya kenal dia sejak duduk sebilik masa belajar dulu-dulu
dia kahwin lewat 6 bulan dari saya
rupanya dia sudah mengandung 8 bulan

dia kata ada berjumpa dengan dr
masalahnya adalah period tidak stabil dan ada fibroid
sebesar 8 cm
dia kata sememangnya fibroid tu mengganggu kesuburan sebanyak 50%
tapi dia tidak membuat operation pun
dia biarkan saja
kemudian dia makan Zureat dan kemudian jamu mak dara
tidak lama kemudian pregnant

saya yakin masanya sudah tiba untuk dia menimang cahayamata
manakala masa saya masih lagi belum sampai
satu keajaiban juga di mana dia yang telah didiagnose fibroid sebesar 8cm
berjaya mengandung juga...
yakinlah dengan kuasaNya
InsyaAllah masa kita akan tiba juga nanti

En Google
Teruskanlah berdoa
berkat kesabaran dan keikhlasan kita dalam berdoa 
pasti ianya akan dimakbulkan Allah. 
Berdoalah, Allah itu pasti dan akan sentiasa mendengar….

2 comments:

ILY on 4 September 2011 at 19:42 said...

Hai, Nia.

Bila Ily baca entry nih, terus rasa positif. Sb Ily pon ada fibroid. Ermm, yang pastinya kalau rezeki tuh dah sampai, ada penyakit apa pon tetap dapat kan? Mungkin rezeki kita belum sampai lagi.

Owhh! Selamat hari raya, Nia :))

Nia on 4 September 2011 at 22:57 said...

betul tu ily...semua ni kerja Allah...Allah yang bagi kita penyakit tu untuk menguji kita, dan dia juga yang memberikan rezeki anak bila tiba masanya...

InsyaAllah

 

Waiting for our 'fruit of love' Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting