Tuesday 23 August 2011

PCOS

Posted by Nia at 01:02
Sebelum ni, saya pernah aktif dalam forum Hamidarshad
tapi forum tu telah ditutup sekarang
dalam forum tu pelbagai benda yang saya dah belajar
termasuk clomid, tiub fallopio, pelbagai tips 'bersama' untuk dapatkan zuriat
dan juga PCOS...saya yakin saya tiada masalah dengan pcos dan tube...

Dulu,
saya yakin yang saya normal...
dan tiada masalah untuk mengandung
walaupun period saya troublesome..
di mana ia kadang-kadang malas nak keluar
tapi bila tengok orang yang mempunyai peel period macam saya berjaya preggy dalam masa 4-6bulan
saya anggap itu bukan masalah untuk saya preggy...

Tapi lepas setahun kahwin saya membuat ujian...beberapa ujian
hsg dan ujian darah
ternyata, sebelah tube saya tersumbat dan sebelah lagi separa tersumbat
dan pcos - di mana LH saya lebih tinggi daripada FSH
konfiden saya makin lama makin lenyap dan bush...hilang

saya pernah mengambil clomid selama 3 bulan berturut2...
juga dengan bantuan Gonal-F kerana telur saya sangat pemalu untuk membesar
pada clomid cycle ke 3, telur saya membesar dengan banyaknya
dan saya pun membuat IUI untuk sekian kalinya...
tapi tu la, Allah masih belum memberi zuriat yang kami idam-idamkan
mungkin Allah nak temukan benih kami yang berkualiti tinggi
yang bukan sembarangan benih...
untuk meneruskan perjuangan kami dan menghadiahkan doa untuk kami
di akhirat nanti...

takpe...bersabarlah wahai hati...




2 comments:

nurryama on 23 August 2011 at 02:50 said...

Dulu saya cnfident yg sy xde mslh sbb mak sy ade 10 anak...adik beradik semua subur...xterpk lgsung akan jd mcm ni...Saya pun LH tinggi dr FSH.....xbalance...Betul tu..Allah nak bg yang berkualiti agaknyer sbb tu suruh tggu lama sikit....Insyaallah ade rezeki kita nnt...=)

Nia on 23 August 2011 at 08:44 said...

sama la macam saya...mak saya ada 15 org adik beradik dan ayah saya 9 orang...tapi inilah dugaan Allah kepada kita-kita yang senasib ni...ada orang terus dapat anak tapi dugaan dia lain pula...nasib baik suami sentiasa menyokong dari belakang...itu pun dah bersyukur dah

 

Waiting for our 'fruit of love' Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting