Tuesday 23 August 2011

Perasaan itu

Posted by Nia at 18:35
Situasi 1

dua tahun lepas sewaktu adik lelaki saya beza setahun kahwin
saya bimbang...bagaimana kalau adik saya dapat baby duly? 
terfikir, bagaimana saya nak terima  berita itu?
happy? sedih? tumpang gembira?
apa yang saya fikirkan menjadi kenyataan
sememangnya rezeki dia...
isterinya bunting pelamin...dan sekarang menunggu anak kedua

Situasi 2

sekarang - bulan November ini adik perempuan saya akan kahwin
dan perasaan tersebut masih sama
saya dan suami masih sendirian
dan masih terfikir benda yang sama
sedangkan adik saya ini 5 tahun lebih muda dari saya
bagaimanalah reaksi yang saya akan keluarkan bila berita itu sampai kepada saya
jawapan saya?
'ohh..kakak tumpang happy' atau 'syukur alhamdulillah'
tapi jauh di lubuk hati memendam perasaan itu

2 comments:

sweet tooth on 25 August 2011 at 08:01 said...

Insya-Allah, masa kita akan sampai juga nanti :-)

Nia on 4 September 2011 at 23:10 said...

Insyallah...amin...

 

Waiting for our 'fruit of love' Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting