Thursday 19 July 2012

Adakah rezeki itu?

Posted by Nia at 21:02
Hai kawan-kawan ttcians...sorry la saya jarang menjenguk blog ni di atas sebab tidak berkesempatan...baru lepas symposia, dan ni pun nak kena tulis 3 lagi article...adoiyai...

Harini nampaknya suhu saya sudah naik, maknanya saya dah ovulate. Memang tepat pula cycle kali ni macam cycle lepas, syukur alhamdulillah. Tapi, saya agak kecewa sebab masa waktu-waktu subur tu suami tiada di sisi sebab outstation.

Saya dapat rasakan, hormon saya dah makin balance sekarang. Saya mengamalkan epo dari CD1 sampai sebelum ovulation, dan saya dapati CM saya memang banyak...dan dah lama sebenarnya saya tak nampak CM ni.

Sebenarnya, CD16 tu saya dah terasa-rasa macam telur tu tengah keluar, melalui rasa senak-senak kat bahagian kiri ovari... Masa tu adalah lebih kurang pukul 7ptg. Masa tu hati saya meronta-ronta untuk pegi ke tempat outstation tu, kat Johor. Tapi dia duk suruh sabar...sabar...sabar...telur tu kalau nak keluar mana boleh ditunggu-tunggu...bengang juga...at last, malam tu sendiri lagi...

Esoknya, dia kata dia akan cuba balik awal...sekali tau tak bila sampai rumah? Dah pukul 9pm dah masa tu...dah la jammed teruk semalam sebab hujan. Setahu saya, telur boleh menunggu selama 12-24 jam je kan...ni dah lebih dah 24 jam...Saya berserah je la...

Saya terfikir, padahal cycle saya dah makin elok, tapi ada saja penghalangnya. Sebelum ni, saya balik kg. Encik suami gatal tak nak ikut sebab dah tak ada cuti. Cycle kali ni pula dia outstation. Dah tak larat dah sebenarnya.

Dan kawan-kawan ttcian boleh lihat sendiri dari FF yang saya letak kat sebelah ni...suhu dah semakin menaik dah...sekarang ni, kena menunggu je la...cuba redha je la atas apa yang akan berlaku.

7 comments:

Raudhah on 19 July 2012 at 22:25 said...

bestnya cycle dah ok dan ada cm.. sy doakan rezeki awak :)

JayFarhana on 20 July 2012 at 00:46 said...

alhamdulillah :) kalau lagi 3 hari pun naik mesti ada coverline, sy suke sgt bile jumpe coverline sbb dia tandakan bila kite ovulate :)
anyway u makan EPO tu satu hari berapa biji? dia mmg elok sgt utk CM kan! :)

Nia on 20 July 2012 at 01:01 said...

Raudhah: syukur alhamdulillah. Jadi berat badan ni kena maintain...say no no to sugar and dinner....:)

Jay: ya Jay, sebelum ni saya makan epo brand Kordel, tapi tunggu tunggu tak kunjung tiba je CM tu. Kedekut je...hehe...tapi saya sekarang makan EPO brand Naturalle...memang banyak CM. Bersyukur sangat dah berjumpa dengan produk yg elok dengan badan kita. Maybe Jay boleh try?

Unknown on 21 July 2012 at 19:29 said...

saya tak reti buat bbt/guna bbt/baca bbt tu.. :( da bace, tp xfaham jgk~ tlg ajar.. dan kongsi experience pls.. >_<

Bouncing and Cherubic on 22 July 2012 at 12:57 said...

Usah gusar..bila dah sampai masanya InsyaAllah sampai la rezeki yang dinantikan..

Nia on 22 July 2012 at 18:38 said...

afrah: ade banyak perkonsian mengenai bbt dlm website. Maybe boleh rujuk...Kalau saya rajin nanti saya akan tulis dalam post akan datang ok.

B&C: insyaAllah...cuba redha la dengan takdirNya...thanks ya...

NinaAz on 18 January 2013 at 16:51 said...

Salam sis. Salam kenal.suami sy kerja kat sarawak. Dua bulan sekali baru jumpa. Tiap kali jumpa. Bukan pd waktu subur saya. Sabar jea la kan. Semoga ada rezeki nanti

 

Waiting for our 'fruit of love' Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting